Silver Tiger DCz är Silver Z-glasfiberseriens minsta båtmodell. Skrovet är tillverkat med samma Petestep®-teknologi som storebror Raptor, och stilmässigt är Tiger DC som en mindre kopia av Raptor DC.

Silver Tiger DCz - Ny djurisk kraft
Lillebror Tiger DC är ungefär två meter kortare än Raptor DC som lanserades tidigare i sommar. Trots att Tiger är märkbart mindre, är den lika grym som Raptor och saknar definitivt inte djuriskt anlag - med en utombordare på 150 hk når Tiger en topphastighet på ca 40 knop och körbarheten är precis lika högklassig som hos Raptor. Liksom resten av Silver Z -glasfiberbåtarna har även Tiger DC:s skrov tillverkats med den unika svenskutvecklade Petestep®-teknologin. Petestep®-skrovets gradvisa steg styr vattnet mer neråt och bakåt än sedvanliga skrov, vilket betyder att båten är otroligt torr från vattenstänk och går mer på ytan än många andra båtar. Detta i sin tur bidrar till bränslesnålhet samt mjuk och balanserad gång.

Stilmässigt är Tiger DC som en mindre kopia av Raptor DC; du upplever samma körglädje, men på en lite mindre budget. Vi har balanserat båtens moderna och modiga design genom att köra med en stilren och tidlös interiör. Färgsättningen är lugn och harmonisk i stilig gråton, med svarta detaljer som skapar kontrast. Durken i sittbrunnen, på främre däcket och på badplattformarna är av komposit-teak i en kall brun ton. Komposit-teakdäcket är ett mer miljövänligt alternativ till äkta teak, samtidigt som det ser bra ut, är enkelt att renhålla och behagligt att gå på. I akterns bakre hörn finns som standard två täckta förvaringsboxar för fendrar, och likaså lådor för tampar och ankarlina både i aktern och i fören. Längst fram i fören finns en stötdämpare samt en smart, ihopfällbar stege som förenklar ombordstigning. En starkt lysande strålkastare, som integreras i stötdämparen, kan köpas som tillbehör. Strålkastaren är till stor hjälp då du t.ex. skall ta i land i skymningen. I den kompakta kajutan finns sovplatser för två vuxna, och där finns även gott om förvaringsutrymme samt plats för en porta-potti.

Den strömlinjeformade vindrutan, som sträcker sig långt ut längs med sidorna, ger bra vindskydd och ser till att föraren har god synlighet i alla väderförhållanden. Avvikande från bilderna på hemsidan, är vinrutans ram svart till färgen, vilket passar perfekt ihop med båtens övriga svarta detaljer. Styrpulpeten och förarens plats har designats både med ergonomi, funktionalitet och stil i åtanke. På instrumentpanelen monteras som standard en 9” Raymarine Axiom -pekskärm/kartplotter, och alla kontroller är nära till hands. Föraren sitter i en roterbar off-shore båtstol och kartläsaren i en s.k. swingback stol - på så sätt att det enkelt att spendera tid med passagerarna på akterbänken. Bärkapaciteten för Tiger DC är sex personer, och alla passagerare har gott om benutrymme och sittplats i den bekväma U-soffan.

På akterdäck kan ett bord resas, runt vilket det är behagligt att njuta av måltider tillsammans. Genom att sänka ner bordsskivan kan ett stort soldäck formas i aktern. Soldäcket fungerar även som extra sovplats. I kartläsarens pulpet finns plats för ett pentry; diskhon är standard, men kranen köps som tillbehör. I pentryt finns även plats för en bärbar gasspis. Som tillbehör kan även köpas ett lådskylskåp, som placeras under kartläsarens säte. Som standard finns under kartläsarens säte en förvaringslåda.

Silver Tiger DC är en het nykomling i Day Cruiser -segmentet som passar både för rena nöjesturer till sjöss, för vattensportsfanatiker som för kortare övernattningsutfärder i skärgården. Den återhållsamma och stiliga färgsättningen gör Tiger DC till en tidlös fritidsbåt som tilltalar en bred användarbas, men den moderna formgivningen kräver uppmärksamhet då båten anländer till hamn.

Pris: med Honda BF115HK 482 900:-
Längd: 6,06 m
Bredd: 2,36 m
Vikt: 1 150 kg
Passagerare: 6 st
Rek motor: 115-150 hk



Galleri:

Kontakta oss

Intresserad av ovan? Skicka oss ett mail så kontaktar vi dej.
Invalid Input
That didn't check out. Please try again
Invalid Input
captcha
Invalid Input

 

Back to Top